Monday, February 24, 2014

KISAH SERAM HOSTEL


Halu,sa lagi ni..haha.. ok apa kata kita share cerita hostel kamu di sini (kalo tinggal hostel mesti taw punya). Biar sa start.

Dulu sa masa sekolah menengah,sa tinggal hostel. Banyak pengalaman sa di sana. Maka beginilah cerita bermula....

TEMPAT : ASRAMA PUTERI SMK.MAT SALLEH RANAU,SABAH

Tahun 2002
Sa masa tuh Form 4. Gatal hati mo masuk hostel,sblm sa masuk hostel pun sa suda dengar mcm2 cerita dr kawan2 tentang benda2 ni. tapi sa kununnya mo belajar mau berdikari. Ndak kisah itu semua..lagipun sa nda penakut juga.

Mcm biasa, setiap bilik ada 6-8 orang penghuni.. sesi orientasi bermula. Masa orientasi mmg ndak npk@tau apa2. sbb penat. Selepas orientasi Selesai, baru la mula kisah2 seram itu. Dipendekkan cerita,sa kena tingkat 3, dan bilik sa tu diberi nama C-16. Di sebelah bilik tu adalah tandas yang kosong,dibiar lama dan x boleh dipakai.(nda dibenarkan guna).Hairan juga kenapa nda boleh guna. Sebelah lagi bilik C-17 dan C-18 pun tidak berpenghuni.Juga dibiar lama. Orang cakap,bilik tu keras. Sbb ramai org nampak ada perempuan berdiri di tepi corridor mlm2. Panjang rmbut dan berbaju serba putih. Perkara seram yg berlaku :

pertama yg berlaku, kakak senior kami dlm bilik cakap dia ada nampak benda terbang limpas2 di corridor belakang.corridor belakang,tingkat 3 hanya boleh p sana kalo melalui jendela.Asal malam mesti dia nampak.
Cubaan menceroboh oleh makhluk yang tidak kelihatan di dlm bilik. Maklum la, masa kami masuk pintu masih main ikat2.Mo tercabut suda pintu asrama tu. belum kena renovate. tingkat 1 dan 2 saja yang kena renovate.Mlm tu sa x selesa mo tidur. sa rasa lain mcm. panas. berdebar2. jadi sa x dapat tidur la. sa tgk kawan sa d sebelah,dia pun pusing2. sa tanya dia "Mas,ko ok ka?sa x dpt tidur o.Lain sa rasa ni" sa ckp mcm tu.Dia ckp"Sa tidur jua tp sa tebangun saja ni" da ckp.."ba ko tidur la" sa ckp dengan dia. jam 12++ tgh mlm tiba2 sa dengar mcm ada orang berjalan2 di bawah. Sa bangun, tengok dr jendela. tengok di luar. Xda sa nampak tapi sa dengar jelas org berjalan.Lama kelamaan sa makin dengar itu "orang" macam di corridor utama suda. (masa tu famous org minyak). sa dengar juga bunyi seperti org tertendang baldi. nda lama makin dekat tu bunyi p tingkat tiga. Sa pun kasi bangun kawan2 sa. semua sa kasi bangun. Sa ckp "Syhh...bangun dulu. Sa rasa ada org ni mo p sini.." diorang semua bangun. kami bkumpul d sudut bilik. dengan penyapu,battery,kayu hoki masing2 kami pegang la. bila "org" tu sampai tpt kami,nampak kelibat bayang hitam dari jenedela.berdiri tepat2 di depan pintu bilik kami yg hangkang tu..Dengan jelas, sa nampak pintu tu ditarik-tarik dr luar...Yang ndak best kawan2 sa nda tahan terus teriak "arggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh" gitu ba,kami tendang tu pintu..kami tgk xda apa2 kami npk di luar.pdhal mmg jelas2 ada.cepat jua dia lari.Gara2 tu kami semua penghuni aspuri kena kasi perhimpunan. Hahaha. Budak Aspura siap datang bawa pawang mo tolong. Smpi skg sa x tau apa benda tu. Mungkin betul Org minyak.
Bunyi Air melimpah,Org berus kain di tandas sebelah bilik. ni mmg selalu sa dengar.
Org berjalan di Corridor dengan rantai besi di kaki. (Malam2 tertrntu saja dengar.x ingat suda) mmg jelas la dia jalan dgn besi besar kena ikat di kaki..

Tahun 2003

Masuk form 5, tukar bilik. Masa tu pula kena lagi bilik yang "keras" bilik c-2. diorang cakap KERAS sebab sblm ni pun mmg bilik tu ada mcm2 cerita. Pernah juga senior2 kami mengalami pengalaman Selimut diorang kena tarik la,dan ada juga sekali diorang tido dan bangun keesokan harinya semua cadar diorang terkumpul di tengah bilik dan penuh darah. Darah dr mana,sa pun tidak tau.

Difahamkan,dulu2 ada perempuan mati dlm bilik kami ni.Sebab kematian ndak dpt di kesan.Mati atas katil.Dan paling 'best' tempat dia mati di katil tempat sa tidur! Jadi ndak hairanlah kadang2 sa ada terhidu bau hanyir darah orang.

prkara berlaku spjg sa tinggal dlm bilik C-2 ni ;

Bau Hanyir Darah waktu malam (suda sa cerita di atas)
Perempuan berjalan di tengah bilik * Cik Pon. Masa tu kami balik dr prep malam. Ada seorang adik ni dia lmbt sikit tidur.bila dia p tidur dia tidak dpt tidur. tiba2 muncil perempuan pjg rambut ni.berjalan btl2 di tengah bilik. Apa lagi si Adik ni pun terus turun dr katil p tpt sa "sa takuttttttt...."dblang.mmg dia sgt ketakutan time tu.Esok pagi br dia bagi tau kami cerita sebenarnya
Darah menitis dari katil ke locker. bangun pagi2 tiba2 nampak ada darah menitis di atas lantai. smpai skg nda tau darah apa. Dengan selambanya lap itu darah pakai mop.
Muka hodoh yg menggerunkan dalam cermin. Dulu sa selalu letak cermin muka yang silver tu bulat d dalam locker. Ada satu hari,lepas mandi petang dlm jam 5 lebih la. Member2 lain masih belum siap mandi. Tinggal sa sorg sana.. Jadi sa mo pakai baju la. sa buka locker sa. bila sa mo tengok cermin,alangkah terkejutnya sa bila nampak ada rupa hodoh yang teramat sangat dan berwarna hitam dlm cermin tu sedang "menguradit"(bhsa dusun.sa x tau menguradit dlm bhsa melayu.hahaha).mcm dia sangat marah dgn sa.Sa btl2 terkejut sampai sa tolak tu pintu locker. Start hr tu sa x lagi simpan cermin dlm locker.Tp sa kasi keluar letak mcm tu saja tu cermin.

...ai mcm pjg suda ni..lum abis2 lagi cerita sa..ada cerita utk kisah form 6 la pula..will update soon...

Story Original Copyright © 2012 Unie Vee Original
Group PARANORMAL All rights reserved
All posts are not modified or corrected language,this is the original post.

2 comments:

  1. Sedikit berbagi pengalaman siapa tau bermanfaat
    Sudah berkali-kali saya mencari tempat yang menyediakan pesugihan, mungkin lebihdari 15 kali saya mencari paranormal mulai dari daerah jawa Garut, Sukabumi, cirebon, semarang, hingga pernah sampai kebali , namun tidak satupun berhasil, niat mendapat uangdengan jalan pintas namun yang ada malah kehabisan uang hingga puluhan juta, suatu hari saya sedang isengbuka-buka internet dan menemukan website dari ustad hakim, sebenarnya sayaragu-ragu jangan sampai sama dengan yang lainnya tidak ada hasil juga, saya coba konsultasikan dan bertanya meminta petunjuk pesugihan apa yang bagus dan cepat untuk saya, nasehatnya pada saya hanya di suruh YAKIN dan melaksanakan apa yang di sampaikan pak.ustad, Semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari Alhamdulilah akhirnya 2M yang saya tunggu-tunggu tdk mengecewakan, yang di janjikan cair keesokan harinya, kini sayasu dahmelunasi hutang-hutang saya dan saat ini saya sudah memiliki usaha sendiri di jakarta, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering menyarankan untuk menghubungi ustad.hakim bawazier di 085210335409 atau cek websitenya pesugihan-islami88.blogspot.co.id/ jika ingin seperti sayasilahkan hubungi uztad.hakimbawazier. 100% memberikan bukti bukan janji

    ReplyDelete