Friday, February 28, 2014

LEMBAGA PUTIH SEPERTI PEREMPUAN BERTENGGEK DEKAT DENGAN PANCING


Ni ada satu cerita lagi.... peristiwa ni berlaku sekitar hujung tahun 2008.. masa tu saya ni memang kuat memancing, pantang klu dengar port mancing yg bagus mesti mau cuba punya hehe, tempat tu di sekitar papar kota kinabalu tp tak nak sebut spesifik la nanti kena goreng pla saya ni, masa mula2 saya tau tempat tu dari kawan rasa memang berbaloi juga mancing di sana, selalu jg la dapat ikan biar pun x besar tp memang best klu gian mancing terlayan.. pernah jg pancing baru adik saya yg diselitkan di batu2 hilang ditarik entah ikan apa, tak sempat nak capai sudah terbang pi tgh sungai tu... tempat mancing ni ialah muara sungai yg bertemu laut dan tepi kubur pula la hehe.

Selalunya kami pergi sana waktu pagi sampai gelap saja tapi oleh sebab jarang dapat ikan sdh jadi saya dan kawan2 mancing ni nak test pla mau mancing waktu malam, kmi berempat sdh plan nak pergi mancing sana semingggu sebelum tp last minit 2 kawan ni tarik diri pla time umpan sdh dibeli lagi tu haiya... saya beli umpan harga RM20, yg kawan 1 pla beli harga RM30, sayang jg umpan tu klu kena kansel planing.. ada jg saya syorkan dgn kawan saya nak kansel ja plan tu lagipun hari yg kami cadang tu malam JUMAAT (org kata mlm jumaat tu berhantu tp masa tu saya mcm percaya mcm tidak jg la) dan cadangkan umpan tu masing2 ja buat lauk di rumah hehe tp ni kawan berkeras jg nak pergi dia cakap sayang klu sdh plan di kansel... saya tanya dia klu dia berani saya pun berani jg tp klu dia penakut sa lagii la penakut dan dia cakap dia ni tak takut hantu jd saya pun setuju la nak pergi...

Dulu masa musim berburu di kg ada jg arwah datuk saya beri petua sikit bab2 mengelak hantu ni dan cara2 meminta izin dari makhluk halus tp saya kurang pasti pla klu petua tu blh digunapakai klu bukan di hutan hehe, plan kami nak jalan jam 12 mlm sbb air start pasang jam 1 pagi, jadi masa jam 10 tu saya prepare la brg2 nak di bawa termasuk bawang putih, limau nipis serta sedikit garam dan letak brg tu atas meja dapur lepas tu saya lelap sekejap nak rehat.. sekali kawan saya call jam12.15 mlm dia ckp dia OTW sdh di lok kawi, apa lagi saya pun terkejut trus bgn dan capai brg semua dan masuk kereta nak kejar kawan saya tu, bila sudah separuh jalan baru saya teringat bawang putih, limau dan garam yg saya simpan di plastik atas meja tu tertinggal di rmh... apa blh buat la saya harap kawan saya ja ni berani...

Kami sampai tempat tu lbh kurang jam 1.10 pagi dan air tengah start pasang, kawan saya ni keluar saja dari kereta trus baling pancing dia ke sungai, dia bawa 4 btg pancing dan saya bawa 3 btg pancing, saya ambil kawasan hujung kiri gobion dan dia sebelah kanan, lepas kami pasang kesemua pancing tu saya pun mencari kayu api nak buat unggun api.. biasanya selepas 5 minit klu pancing tak mengena saya akan ganti umpan baru, jadi masa saya nak berdiri nak ambil pancing yg paling hujung gobion tu tiba2 saya nampak ada lembaga putih seperti perempuan bertenggek dkt dgn pancing yg saya nak ambil dan dia menghadap ke arah muara sungai, saya pun duduk balik pelan2 la sambil tengok dan hairan mcm mana ada org di sana sedangkan sebelah tu x ada jalan masuk.

klu nak kesana mesti melalui saya, dalam terang bulan tu masa saya tgk dia, saya perasaan rambut dia yang panjang sampai ketanah dan menyisip masuk melalui celah bawah pagar ke kawasan kuburan, apa lagi saya pun pusingkan badan saya membelakangkan lembaga tersebut dan saya menambah kayu di unggun api supaya lebih terang utk menghilangkan rasa takut saya, x lama kemudian kawan saya ni bawa pancing dia satu yg putus talinya sambil menarik sebatang kayu yg patah sebagai tempat duduk dan duduk di sebelah saya di tepi api, saya jeling sekejap kearah lembaga td klu masih ada dan berharap dia sdh hilang tp malangnya lembaga tersebut masih bertenggek disana, saya sangat berharapla supaya kawan saya ni x nmpk lembaga itu, saya pun pura2la bawa dia bercerita mcm biasa, saya x mau dia takut nanti saya lebih takut lagi...

lebih kurang stgh jam kemudian saya perasaan lembaga tu sdh ghaib, saya pun tanya kawan saya tu kenapa dia x ganti umpan di pancing dia nanti sayang klu umpan udang hidup tu mati, dia ckp biarla tu udang mati malas mau bediri2 mau ganti umpan dia lebih suka klu becerita saja dia bilang, saya pun diam2 la... masa kami bercerita tu saya terdengar ada bunyi memanggil seperti siulan org yg kuat dari arah kubur di belakang saya, sa ada kira jg la.. 1 kali..... 2 kali lepas tu lenyap, klu bunyi kali ke-3 saya akan toleh jg nak tgk tp tak sampai 3 kali... kami cerita punya cerita sampaila jam 6.30 pagi, barula saya berdiri nak check pancing saya, kami mancing sampai jam 8 pagi tp x berhasil, saya ada jg tanya kwn saya klu dia ada dgr bunyi siulan kuat semalam dan dia ckp ada 2 kali, pas tu saya tanya dia kenapa dia dia malas mau tukar umpan pancing dia semalam sdgkan dia yg beria2 mau mancing hari tu, dia renung saya mcm nak bagitau sesuatu dan saya pun tertggu2la apa dia nak ckp tp dia diam2 pla x ckp apa2.

Bila saya paksa suruh cakap saja apa mau takut hari siang sdh ada matahari saya bilang baru dia bagitau yg masa dia tarik pancing dia tu mcm ada mengena ikan besar, dia tarik sambil undur kebelakang kearah pagar kubur dan tiba2 dia rasa mcm belakang dia kena badan seseorang, dia pun tgk dari arah bawah belakang dia, dia nmpk kain baju putih lusuh comot dgn tanah liat merah.. dia cuma lihat sampai paras dada saja bila nmpk rambur terurai dia pun tarik pancing dia kearah saya sampai putus tu tali pancing... Jadii ertinya masa tu ada 2 lembaga yg mungkin pontianak menganggu kami, nasip baik la dia x ketawa mengilai mcm di movie, klu dia mengilai masa tu kompom saya pengsan mungkin... berkesan jgla petua arwah datuk saya bagi iaitu jgn layan dan tunjukkan perasaan takut sama tu lembaga - ignore ja durang misti durang hilang jg tu.


Story Original Copyright © 2011 Bobby Robert Daat
Group PARANORMAL All rights reserved
All posts are not modified or corrected language,this is the original post.

2 comments:

  1. Sedikit berbagi pengalaman siapa tau bermanfaat
    Sudah berkali-kali saya mencari tempat yang menyediakan pesugihan, mungkin lebihdari 15 kali saya mencari paranormal mulai dari daerah jawa Garut, Sukabumi, cirebon, semarang, hingga pernah sampai kebali , namun tidak satupun berhasil, niat mendapat uangdengan jalan pintas namun yang ada malah kehabisan uang hingga puluhan juta, suatu hari saya sedang isengbuka-buka internet dan menemukan website dari ustad hakim, sebenarnya sayaragu-ragu jangan sampai sama dengan yang lainnya tidak ada hasil juga, saya coba konsultasikan dan bertanya meminta petunjuk pesugihan apa yang bagus dan cepat untuk saya, nasehatnya pada saya hanya di suruh YAKIN dan melaksanakan apa yang di sampaikan pak.ustad, Semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari Alhamdulilah akhirnya 2M yang saya tunggu-tunggu tdk mengecewakan, yang di janjikan cair keesokan harinya, kini sayasu dahmelunasi hutang-hutang saya dan saat ini saya sudah memiliki usaha sendiri di jakarta, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering menyarankan untuk menghubungi ustad.hakim bawazier di 085210335409 atau cek websitenya pesugihan-islami88.blogspot.co.id/ jika ingin seperti sayasilahkan hubungi uztad.hakimbawazier. 100% memberikan bukti bukan janji

    ReplyDelete