Saturday, February 15, 2014

PENGALAMAN SERAM MEMANCING DI TASIK ORKID LABUAN

Smt mlm kawan2.. I'm back.. Hehehe.. Mlm ni sya mo cerita satu pengalaman seram sya di Labuan.. Emm.. Sya bru ja 6 bulan pindah kerja cni.. Biasa la kan.. Mula2 dtg mmg berabis mo sesuaikan diri di tpt urang.. Hehe.. Nak dijadikan cerita ni, satu bulan pertama sya di tpt kerja bru biasa dgn kawn2 baru.. Ada la satu best fren sya ni yg gila memancing.. Nama dia c Jimmy.. Dia dri daerah Ranau.. Tp suda lama kerja di Labuan. Ble dikatakan semua lubuk ikan di Labuan dia suda round.. Sya pn kaki pancing juga ba ni.. Hehe.. Satu hari, dia bwa sy pg memancing di satu tasik yg feymes cni.. Nama dia Tasik Orkid.. Sya percaya member2 dlm group ni yg tgl di Labuan tau ni tpt.. Sbnrnya org luar dilarang masuk ke tpt tu tapi kami dpt masuk coz ada sorang kawan yg tgl di perumahan Tasik orkid.. Time memancing tu kan (kira2 jam 3.40pm) banyak jugak lah ikan kmi dpt.. Ada Talapia,Toman cma Haruan.. Tp c Jimmy blm puas hati. Dia bwa sya di satu bhg tasik yg kemudiannya kmi kc nama "lubuk kaloi" sbb banyak ikan kaloi sana.. Jarak di lebih kurang 400 meter ja dri lokasi kmi memancing mula2 tp utk sampai sana mo meredah semak samun dan paya lumpur.. C Jimy yg jln dlu coz sya mc syok tarik ikan Toman.. 30 minit kemudian sya menyusul c Jimmy..


   Dlm perjalanan tu kan, tiba2 bediri bulu roma sya..!! Sya dpt rasakan langkah kaki sya semakin berat..! Dan yg paling sandi,sya nampak mcm kepulan asap hitam berbentuk bulat dan besar mcm Tong sampah di blkg sya..! Punya shit..! Sya kc ignore ja dia..(walaupun sya takut).. Tu benda ikut dlm 5 minit ka tu.. Sya sambil2 baca doa.. X lama kemudian, sya dgr c Jimmy panggil nama sya.. Bru sya sedar yg sya suda kc limpas c Jimmy lebih kurang 100 meter di blkg.. Tu benda pun x da suda.. Sya cpt2 pg tpt c Jimmy tp sya x bg tau dia pasal tu benda.. Syok dia tarik ikan Kaloi sambil dgr lagu2 di henpon dia.. Jam 5.30pm kami balik. Kmi singgah di rumah kawan dia utk minum..(besa la di labuan).. Time minum2 tu kan, sya pn cerita c Jimmy la pasal benda yg sya nampak di tasik petang tu.. Trus dia senyum tgk sya.. Dia blg, hehe.. Sya ingat sya ja kna kacau.. Rupanya itu barang pg sakat ko juga ka..? Trus sya tediam ne.. Sya blg kitai ko Jimmy.. Napa ko x kc tau sya..? Sya takut separuh mati suda oo.. Klu ko x panggil sya,mgkin sya hilang di tasik suda tu.. Trus dia blg, ko ingat ko ja takuj.? Pasal tu la sya kc full volume tu lagu di henpon sya.!! Huhuhu.. Trus sya bengong ne.. Last2 tu kawan c Jimmy cakap, itu tempat mmg sesuai utk memancing.. Tp jangan stay sana sampai Mgrib.. Mcm2 benda ble jadi.. Hehe.. Sya x akan lupa tu pengalaman.. Lebih2 lg kami dpt 78 ekor ikan toman time tu.. Blm campur ikan Talapia cma haruan.. Tasik orkid.. Nanti sya mo pg apil balik..!!

 Story Original Copyright © 2012 Gidik Gaidi Group PARANORMAL All rights reserved
All posts are not modified or corrected language,this is the original post.

2 comments:

  1. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar 750juta saya sters hamper bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu dengan kyai ronggo, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KYAI RONGGO KUSUMO kata Pak.kyai pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan penarikan uang gaib 3Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 3M yang saya minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada. Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering menyarankan untuk menghubungi kyai ronggo kusumo di 082349356043 situsnya www.ronggo-kusumo.blogspot.com agar di berikan arahan. Toh tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sama baik, jika ingin seperti saya coba hubungi kyai ronggo kusumo pasti akan di bantu

    ReplyDelete
  2. Sedikit berbagi pengalaman siapa tau bermanfaat
    Sudah berkali-kali saya mencari tempat yang menyediakan pesugihan, mungkin lebihdari 15 kali saya mencari paranormal mulai dari daerah jawa Garut, Sukabumi, cirebon, semarang, hingga pernah sampai kebali , namun tidak satupun berhasil, niat mendapat uangdengan jalan pintas namun yang ada malah kehabisan uang hingga puluhan juta, suatu hari saya sedang isengbuka-buka internet dan menemukan website dari ustad hakim, sebenarnya sayaragu-ragu jangan sampai sama dengan yang lainnya tidak ada hasil juga, saya coba konsultasikan dan bertanya meminta petunjuk pesugihan apa yang bagus dan cepat untuk saya, nasehatnya pada saya hanya di suruh YAKIN dan melaksanakan apa yang di sampaikan pak.ustad, Semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari Alhamdulilah akhirnya 2M yang saya tunggu-tunggu tdk mengecewakan, yang di janjikan cair keesokan harinya, kini sayasu dahmelunasi hutang-hutang saya dan saat ini saya sudah memiliki usaha sendiri di jakarta, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering menyarankan untuk menghubungi ustad.hakim bawazier di 085210335409 atau cek websitenya pesugihan-islami88.blogspot.co.id/ jika ingin seperti sayasilahkan hubungi uztad.hakimbawazier. 100% memberikan bukti bukan janji

    ReplyDelete